روز تولد چارلز رابرت داروین، پدر زیست شناسی تکاملی و انقلابی دنیای علم، بر همه ی دانش دوستان مبارک باد.

برای مشاهده ی بازتاب این روز در رسانه ها، به ادامه مطلب مراجعه کنید.


 بنیاد روز بین المللی داروین:

 آیا اکنون زمان تجلیل از علم و بشریت نیست؟ با هم می توانیم یک روز رسمی را بنیان گذاری کنیم که به مردم سراسر جهان، بازتاب و عملکرد اصول شجاعت خردمندانه را نشان دهیم.

 دانشگاه مرکزی واشنگتن:

 روز تولد داروین جمعه 12 فوریه است و ما یک سخنرانی آموزشی در این روز برنامه ریزی کرده ایم تا این روز را گرامی بداریم. پیش زمینه ی سخنرانی ما در گرامیداشت روز داروین، فهم تکامل است تا بتوانیم حیات را درک کنیم. سخنران اصلی امسال، دکتر لیکسینگ سان از دپارتمان علوم زیست شناسی است.

 مرکز PewResearch:

 امروز دویست و هفتمین یادبود تولد چارلز داروین است که توسط برخی با عنوان روز داروین تجلیل می شود. هنگامی که کار داروین در سال 1859 منتشر شد، بنیان مذهبی جامعه ی بریتانیا را شوکه کرد اما امروزه واقعاً توسط همه ی دانشمندان پذیرفته شده است. نظریه ی تکاملی هنوز توسط بسیاری از آمریکایی ها رد می شود (در ادامه ی مقاله 5 حقیقت در مورد تکامل ارائه شده است).

 هافینگتن پست:

 در حالی در دنیا روز داروین تجلیل می شود، بسیاری از افراد جامعه بشری از پذیرش تکامل امتناع می کنند (مباحثی نیز در مورد خلقت گرایی مطرح می شود).

 CNS:

 این جمعه، روز تولد چارلز داروین است و یک موقعیت مناسب برای جهان است که حقیقت را در این مورد که ما واقعاً که هستیم و از چه چیزی هستیم، دریابیم.