۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

ناامیدی؟

ناامیدی؟

"فیزیک کلاسیک در اواخر قرن نوزدهم به بنای نظری شکوهمند و چشم گیری بدل شده بود. پس عجیب نبود که پیرمرد محترمی چون لرد کلوین فکر کند که همه مفاهیم بزرگ فیزیک شناخته شده اند و دیگر تنها چیزی که باقی مانده، تر و تمیز کردن جزئیات با دقتی روزافزون است. در اواخر قرن نوزدهم به یک جوان آلمانی که به فکر افتاده بود کار دانشگاهی پیشه کند، توصیه کردند که به سراغ فیزیک نرود و بهتر است که مراد خود را در جای دیگر جستجو کند؛ زیرا فیزیک به آخر خط رسیده است و چیزی که واقعا شایسته شناخت باشد باقی نمانده است. این جوان که ماکس پلانک نام داشت خوشبختانه این توصیه را نشنیده گرفت."

- نظریه کوانتومی، اثر به یاد ماندنی جان پاکینگ هرن، ترجمه حسین معصومی همدانی

 وی بعد ها نه تنها از اثرگذار ترین فیزیکدانان قرن بیستم شد، بلکه نوبل فیزیک 1918 را دریافت کرد!
۱ نظر
bio .k

مخالفت با تراریخته؛ به چه قیمتی؟!

متاسفانه مخالفان تراریخته در کشور ما، اصلا به نتایج شیوه مخالفت خودشان آشنایی ندارند. گویا اظهار کنندگان، نمی دانند با اعتقاد به جبر ژنتیکی (genetic determinism) اخلاق، قوانین بشری و حتی تا حدی علم و دانش زیر سوال می رود!

 استاد علی هاتف سلمانیان، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، پاسخ می دهند (منتشر شده در کانال سفره سلامت).




مدت زمان: 2 دقیقه 58 ثانیه 


۱ نظر
bio .k
در طول 50 سال انسان نزدیک به دو سوم حیات وحش را نابود می کند

در طول 50 سال انسان نزدیک به دو سوم حیات وحش را نابود می کند

 اخبار شوم جدید از بنیاد حیات وحش جهانی (WWF)، زوال سریع جمعیت های جانوری جهان را گزارش می کند؛ گویا هزاران گونه در حال تقلا هستند تا در برابر دشمنی یگانه، یعنی انسان، جان سالم به در ببرند (تصویر: دلفین های شکار شده با هدف تهیه غذا، AFP/Getty images).

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۱ نظر
bio .k
گیاهان انگل می توانند از ژن های میزبان علیه خودش استفاده کنند

گیاهان انگل می توانند از ژن های میزبان علیه خودش استفاده کنند

به نقل از گروهی از دانشمندان، ممکن است گیاهان هرز انگلی بتوانند ژن هایی از گیاهان مورد حمله خود بدزدند و از آن ها علیه گیاه میزبان خود استفاده کنند.

به ادامه مطلب مراجعه کنید.
۰ نظر
bio .k