به گزارش ویدوآل، المپیک ریو 2016 هنوز آغاز نشده با مشکلات فراوانی همراه بوده اما اکنون نتایج یک پژوهش 16 ماهه نشان می‌دهد آب‌های موجود در محل‌هایی که مسابقات المپیک در آن‌ها برگزار می‌شود، آلوده است و برای سلامتی انسان ضرر دارد.


به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید.


 این آب‌ها نه تنها حاوی فاضلاب خام انسانی و باکتری‌های مضر است، بلکه دارای ویروس‌هایی است که بسیار خطرناک‌اند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که حدود 90 درصد مکان‌های تست‌شده حاوی آب‌هایی با آدنوویروس‌های عفونی‌اند که باعث ابتلای افراد به بیمارهای تنفسی، علائمی شبیه به سرماخوردگی، برونشیت، ذات‌الریه، اسهال و ورم ملتحمه می‌شود.


 وقتی در ماه فروردین سال جاری نتایج اولیه این پژوهش منتشر شد، مشخص شد که آب Rodrigo de Freitas Lagoon، محلی که برای برگزاری مسابقات قایقرانی روئینگ المپیک ریو در نظر گرفته شده، دارای 1.73 میلیارد ویروس آدنوویروس در هر لیتر است.

 خوشبختانه از زمان انتشار این داده‌ها، مسئولان مسابقات تلاش‌های خود را برای پاکسازی آب‌های محل مسابقات دوبرابر کرده‌اند و نتایج آخرین آزمایش‌های انجام‌شده، نشان می‌دهد که سطح آدنوویروس به 248 میلیون در هر لیتر رسیده است. با این حال این اعداد و ارقام همچنان نشان از این مسئله دارند که همین مقدار سطح از ویروس مضر و خطرناک است و محققان به ورزشکاران هشدار داده‌اند که سرهای‌شان را داخل آب نبرند.

منبع: ویدوآل