لازم است پوزشی عرض کنم خدمت خوانندگان محترم وبلاگ "زندگی و علم" بابت تاخیر در به روز رسانی مطالب. به دلیل تخصصی بودن مقالات ذکر شده در پست پیشین، مطالعاتی لازم بود که باعث این تاخیر شدند. خواهشمندم به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 متاسفانه جهان امروز علاوه بر هزاران مشکلی که از قرون گذشته حمل می کند، درگیر معضل جدیدی شده است به نام "شعور مجازی". در فضای اینترنت، متاسفانه یا خوشبختانه، کسی ما را نمی بیند و نمی شناسد و این امر بستر هر گونه بی اخلاقی و اظهار عبارات سخیف را فراهم می کند.


 متاسفانه این جانب نیز از این معضل بی بهره نمانده ام. ظاهرا شخصی که از مطلب  "روزه داری" بنده خوشش نمی آید -به هر دلیلی- به خود اجازه داده اند هر گونه توهین را نسبت به بنده و عقاید بنده حواله کنند و بنده را "احمق"، "مسلمان نفهم" و چند نام دیگر بخوانند که از آوردن این عبارات حتی تا همین حد شرمنده مخاطبان محترم هستم؛ و بماند توهین هایی که به اشخاص مورد احترام بنده شده است. جالب این جاست که مطلع شده ام از سلسله مطالب "نقد های ساینتیفیک امریکن بر مستند اخراج شده" که پیشتر توسط این "مسلمان نفهم" ترجمه شده بود -و مطلب مشابه آن در سراسر اینترنت فارسی وجود ندارد- دقیقا در جهت رد عقاید خود بنده استفاده شده است؛ هر چند این گونه تلاش ها خوشبختانه عقیم مانده اند.


 هدف بنده اما دفاع از عقایدم نیست. تنها طرح یک جمله از صفحه "درباره من" است: اگر در بنده اشکالی دیدید، به من انتقال دهید. خوشحال می شوم! در این جا اشکالاتم را انتقال دهید. و به خاطر داشته باشیم فرق عمیقی است بین نقد تا توهین.